Grått, grått och åter grått....hellvete....

Igår kväll så behandlade jag dom nyaste tavlorna med fixativ. Det är en spray som förseglar grafit och kol som gör att kolet inte kladdas ut på papperet. Sen så gör den att papper inte bleknar eller gulnar med tiden. Riktigt bra grejjer det där...om det vill fungera som det är tänkt dvs.

Idag när jag vaknade och slog ett öga på tavlorna så ser jag att alla tavlor är...gråa, verkligen jätte gråa.
Alla konturer finns inte längre, alla mörka skuggor är askgråa...allt är GRÅTT!!!!!!! Finns fasen inte en siffra rätt nånstans... Något har blivit fel...JÄTTE FEL!!!
I detta läge känner jag paniken börjar tränga sig på....sådär obehagligt påtagligt!!!

Det jag fått göra idag är att skugga om allt och samtidigt skrapa av fixeringen där det skall vara svart.
Av fixeringen så blir det som en tunn hård hinna. Men av nån jäkla anledning så blev det mer likt sandpapper.

Så önska mig lycka till nu alla när jag ska leka tavelrestaurerare... vi får väll se hur det blir...

 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?