Nytt på gång...

Nu har jag börjat på ännu en ny liten sak...d går frammåt, men just denna skall jag lägga extra mycket tid på. Är egentligen ingen speciell bild, bara det att jag skall försöka få ut så mycket detaljer som möjligt i bilden, o då främst i ansiktet...sen blir det nog ett litet färg experiment i detta oxå....ja sålänge planerna håller iaf...



Ser lite halvlatjo ut när det bara är ansiktet, men d e mycket som ska göras runtomkring, men vill inte ödsla tid på det ifall d går åt pipsvängen med ansiktet...har ju hänt förr att man lagt på tok för mycket tid på annat o sen i slutändan så får man inte till det viktigaste i bilden o allt blir bortkastat...

En kul grejj är att när man kikar på papperet så ser det skapligt ut, men när man ser det på bild framför sig ser det annorlunda ut o just nu hittar jag sjukt mycket i sjävla formen på ansiktet... som måste ändras hahaha...
(en av anledningarna till det är ljusförhållanden som skilljer sig från verkligheten och bilden. Sitter man o stirrar på en bild i flera timmar blir man tillslut "blind" Ett annat ljus eller annan vinkel kan göra en skillnad, eller att bara titta på bilden via en spegel kan göra en enorm skillnad...
My Kind of Art

Tack så mycket :D Du gör inte så dåliga grejer själv!! Skitsnyggt, hit kommer jag också tillbaka!

2011-10-28    11:11:28   URL: http://myhansson.blogg.se/
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?