Ingen utställning

Hej alla.
Ville bara tala om att det inte blir någon utställning pga sjukdom.
Får sikta in mig på ett annat tillfälle istället.

Hästen börjar ta form, nästan klar nu. Bara skuggning o lite sånt nu som ska jämnas till en aning och sen ska detaljerna i kedjorna snyggas till så dom poppar upp mer och syns mer.




Den största utmaningen som jag har framför mig nu är en beställning som jag fått.
Det är ett större släktporträtt med 5 stycken personer som skall vara avbildat på A3 papper.

Jag har nämnt denna beställning tidigare, men under tidens gång så har beställningen ändrats med antalet personer och utseende varpå jag har kasserat den ursprungliga skissen.
Men nu är iaf upplägget spikat o klart så nu är det bara att sätta fart!!
Haken med denna beställning är att beställaren flyttar till staterna  inom kort (lite avis e man)
och vill således ha den färdiga tavlan med sig...avresedatum 10/12 vilket innebär att den måste levereras 9/12.

I min värld betyder detta att jag har 12 dagar på mig att avbilda 5 personer på A3 papper!!!
Iiiiiingenting ee ooomöjligt säger Gunde...men jo, just denna gång e jag rädd för att Gunde kan ha fel, MEN det visar sig den 9/12 om han har rätt....
viki

ÅÅh du anar inte, hade så gärna köpt den!! Men nu när ridningen är betald o allt får jag inte... :( Så synd tycker jag för du ritar underbart...



Sv; Ja, som jag skrev ovan, får inte :(



Hoppas du haft en fin dag och krya på dig!! :)

Deesutom klart du kommer lyckas, som han sa inget är omöjligt!! :D

2010-11-29    19:41:31   URL: http://vikisblogg.blogg.se/
Fredde B

Tack så jätte mycket :)

Va kul att du gillade den.



Då kan jag ta o berätta en hemlis...den kommer att vara kvar ända till utställningen i sommar där den kommer vara med. Kom dit vettja o lägg vantarna på den då :)



Haha, ja det kommer visa sig om jag ror hem det, men den där Gunde e nog en vis man iaf.

2010-11-29    23:20:32   URL: http://progressingartworks.blogg.se/
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?