Jack Sparrow klar...

Nu är Jack klar.
Tanken va egentligen bara att kladda lite för att testa nya pennorna, men det urartade och jag kände mig tvungen att göra klar den.  Med det i åtanke så är ju inte likheten slående, vilket e lite synd. Men iom att det var en kladd från början så kan man inte göra om det som redan var gjort...

Hur som haver så använde mig av olika pennsorter. 
Derwent Charcoal, Conté Fusain Charcoal, Faber Castell Pitt Charcoal samt Derwent Tinted Charcoal samt olika kol block.
För utjämning använde jag diverse penslar, stompfers samt toa papper.
För highlights använde jag mig av knådgummin, vanligt radergummi, elektriskt radergummi samt Derwents vita kolpenna.






Just med kol så får man inte riktigt till dom där små detaljerna, eller ja, jag får inte till det iaf hahaha, men på avstånd ger den ett skapligt intryck iaf. Det jag gillar med kol är djupet man kan få till, kontrasterna mellan riktigt ljust o riktigt mörkt, vilket är omöjligt att få med grafitpennor.








Nu ska jag börja på något nytt...har dock inte klurat ut vad än....
Lina

Den är så häftig.. Hoppas våra barn ärver denna talang, för jag förstår inte hur du kan sitta och "kladda" och sen blir det ett sånt här resultat!!!



Du är grym och jag slutar aldrig förvånas fast jag ser dig rita regelbundet! '



2011-01-13    11:11:19   URL: http://mommyrocks.blogg.se/
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?