lucia o dagisungar...

Igår var ju som alla vet lucia, på just  denna dagen har vår familj fått för sig att kasta upp granen...så nu är det gjort, julstämmningen hemma är på topp!
Ronja var även delaktig i luciatåget på hennes dagis som alla föräldrar var inbjudna till. Jag har sagt det förr o jag säger det igen, dagis personal lär vara dom mest härdade människorna som finns på denna planet!!

Spelar ingen roll om du är en av dom där balla människorna från Discoverys alla macho program, du vet dom där gubbarna som åker run i en liten båt på stormiga hav i "dödlig fångst" o halar in några krabbor med livet som insats, eller e en skäggig  skogshuggare som kapar träd stora som höghus med en gigantisk motorsåg... eller en stenhård SAS soldat eller en Marine corps bud som springer o gör armhävningar o springer en massa hinderbanor dagarna i ända för att sen åka till fjärran land o jaga folk...
En dag på dagis o alla dom där lär bli knäckta o kommer sitta i ett hörn o gråta!!

Faaaaan vilket liv d e på ett dagis...brukar iof tycka att det är jobbigt o bara stocka in skallen nån minut när man ibland lämnar Ronja på morgonen...men herrejösses nu var man ju tvungen o vara där i 30 minuter o dricka kaffe o käka lussebulle...det var ungar  överallt som sprang runt både högt o lågt o gapa o skrek. Ja det va ju lite kul faktiskt, men all heder åt personalen som står ut med det VARJE dag...



Idag kommer bli en riktigt bra dag, först o främst så ska jag o Lina in på hennes typ 324589658:e koll hos barmorskan, för att sedan åka till S och lämna hennes tavla som jag skulle gjort för länge sen!!! Fy skäms på mig, det har ramlat bakom stolarna helt, därefter åker jag in till gymmet och slutligen blir det hem och rita.
Känner att jag måste göra något.
Vet inte varför, men just nu så känner jag för att göra något från filmen "Pirates of the caribbean"...sjukt bra filmer, kommer med några bilder på det som händer under dagen.


julstämmning på topp 

Morsan

Det är nog tur att jag inte jobbar på dagis..........S

Skulle nog inte tillåta att de vore en så hög dB siffra eller va säjs om dubbla örproppar

2010-12-14    09:01:34
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?