Snö, kyla o elände

Japp, nu är det vinter, lappmöglet har gjort sin entré detta år, o det med råge...ja, för att vara i December iaf. Nog för att det är löjligt lite snö jämfört med hur det såg ut förra vintern. Men det är ju trotts allt bara December.



Idag så var jag in med frun på sjukstugan i Uppsala. Hon skulle in för att i vår värld, bli fri från sina problem med handen/armen. Men efter att ha åkt en enkel resa på ca 7 halkiga mil till Akademiska med en bil som kokar när den inte rör på sig, så fick hon utstå det enormt krävande "gem testet". Följande test går ut på att man tar ett vanligt gem, vecklar ut det rakt o sen viker det på mitten.
De 2 ändarna man nu fått använder man nu som kännselspröt som hon tröck med på Linas fingrar. Linas uppgift var nu att avgöra om läkaren tröck med 1 eller 2 spetsar på fingrarna hon petade på.
Efter 3 minuter var testet klart o vi fick åka hem...hon ska opereras på Torsdag. Vilket e sjukt bra då stackarn inte sover ett dugg om nätterna i stora drag dom senaste veckorna.
Men det där jäkla gemtestet kunde jag gjort hemma! Ska öppna en egen klinik här i Valö jag, hahaha...verkar ju va busenkelt o va läkare när d gällde d där problemet iaf.




Efter sjukstugan begav vi oss till min mor o far för en bit mat. O sen hägrade gymmet o sen avslutade jag kvällen med ett kickboxningspass.

På ritfronten så brottas jag med det stora familjeporträttet (ska fråga beställaren om jag kan lägga ut någon bild framöver) Men det går fasen inte som jag vill, herrarna som ska avbildas är inte det minsta medgörliga!!
Men skam den som ger sig...o det är ju tväääärlungt, har ju faktiskt 9 dagar kvar...


Så nu bör jag sätta fart med ritandet...eller så kikar jag på en film med frun...nja, det blir nog filmen iaf...
David

Heey har du glömt bort min fina bild, lr ligger den i vila för tillfället?:D

2010-12-04    17:47:48
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?