Jodå, jag gör faktiskt nånting!

Just nu så sitter jag o pysslar me ett porträtt av Herr Albert E.
En jäkla massa pyssel me karl, han är ju fruktansvärt skrynklig av sig och har ett jäkla hår. Rätt kul att hålla på med dock.
Kommer förmodligen en "steg för steg serie" med denna. Om den kommer läggas upp eller ej vet jag inte just nu, tror jag sparar den till kommande utställning i Juli :)

Men lite bilder på hur det såg ut från början och just nu i skrivande stund kan jag bjuda på....



Grovskiss med lätt skuggning







Här har jag börjat med den grova skuggningen
 


Nu börjas det med utjämning av grovskuggningen



Några skuggningar och utjämningar senare och som det ser ut just nu

Lina

Den är grymt snygg!! Slår nästan Clintan ;) Jag måste nog ha en liten dold förkärlek för skrynkliga karlar!!

2011-04-03    19:36:27   URL: http://mommyrocks.blogg.se/
 Namn


 E-postadress (publiceras ej)


 URL/Bloggadress


 Kommentar

        Kom ihåg mig?